Cafeneaua de lux
Admin Ovidiu
Lista Forumurilor Pe Tematici
Cafeneaua de lux | Reguli | Inregistrare | Login

POZE CAFENEAUA DE LUX

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sarmaluta2002 pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 50 ani
Cafeneaua de lux / Tehnica / Motoare Curent Alternativ  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
MOTOARE ELECTRICE-Motorul cu megavolti, Motoare cu curent continuu, Motoare cu curent alternativ, Motoare sincrone
MOTOARE ELECTRICE



Electricitatea fiind o forma foarte avantajoasa de energie ,ge -

neratoarele si motoarele electrice au o utilizare foarte larga - de la 24393qvm54dfh7y

motoare pentru burghie si pana la locomotive.

--------------------------------------------------------------------------------

Electricitatea exista de la crearea materiei ,intrucat materia este formata din atomi ,care contin particule incarcate electric ,numite

protoni si electroni .Vechii greci stiau ca frecand o bucata de chih- vf393q4254dffh

limbar cu o bucata de panza ,aceasta va atrage obiecte usoare ,dar

nu aveau o explicatie a acestui fenomen.De fapt ,frecarea genereaza

electricitate.

Materialele neincarcate electric au un numar egal de electroni,in -

carcati negativ,si de protoni ,incarcati pozitiv , care se neutralizeaza

reciproc .Insa prin frecarea a doua materiale ,se produce un transfer

de electroni de la unul la altul , dezechilibrand incarcarea lor elec-

trica . Cel care primeste electroni se incarca negativ , iar cel care pierde electroni se incarca pozitiv .

Motorul cu megavolti

Unul dintre generatoarele prin inductie des folosite este cel in -

ventat in anul 1931 de Van de Graaff . O curea confectionala dintr -

un material izolant transmite energia unei sfere metalice , care ajun-

ge in cele din urma la cateva milioane de volti.Generatorul electric de tip Van de Graaff este utilizat pentru a testa materiale izolante

care trebuie sa reziste la tensiuni mari . De asemenea , acest tip de

generator este utilizat in cercetarea nucleara ,tensiunea inalta fiind

folosita pentru accelerarea vitezei particulelor de subatomi.

Cu toate ca generatoarele prin frecare si inductie genereaza o

tensiune foarte inalta , ele nu pot genera curent continuu . Aceasta

nevoie a fost satisfacuta doar la sfarsitul anilor 1790 , cand omul de

stiinta italian Alessandro Volta a inventat prima baterie , inventie

care a condus la utilizarea electricitatii pentru iluminat la sfarsitul

secolului XIX .

Chiar daca bateria este o sursa convenabila de electricitate uti -

lizata in multiple scopuri , ea se uzeaza si trebuie fie inlocuita , fie

schimbata .Asadar , bateria nu este o sursa potrivita pentru a genera

curent electric unei intregi comunitati.

Experientele de la inceputul secolului al XIX-lea au dus la dezvol-

tarea generatoarelor moderne.


Motoare cu curent continuu


Curentul continuu este un curent electric care circula intotdeau -

na in aceeasi directie dinspre o baterie sau orice alta sursa . Daca se conecteaza o baterie la la bobina unui motor electric simplu , aceas - ta se comporta ca un magnet, avand la un capat polul nord si la ce -

lalalt polul sud . Intrucat polii opusi se atrag , polul nord al bobinei

este atras de polul sud al magnetului permanent , iar polul sud al bo-

binei este atras de polul nord al magnetului permanent . Aceste forte de atractie produc rotirea bobinei .

Totusi , un schimbator automat numit comutator schimba direc -

tia de circulatie a curentului electric prin bobina .Cumutatorul unui

motor de curent continuu simplu este alcatuit dintr-un inel de cupru taiat in doua si instalat pe un material izolator , pe axa de rotatie .

Capetele bobinei sunt conectate la cele doua capete ale inelului .Cu-

rentul electric circula prin intermediul unei perechi de carbuni nu -

miti perii , conectati la partile opuse ale cumutatorului . Rotatia axu-

lui face ca fiecare din perii sa fie conectata pe rand la polii bobinei .


Motoare cu curent alternativ


Curentul alternativ isi schimba de regula directia de 50 sau 60 de ori pe secunda . Unele motoare care functioneaza cu curent alter-

nativ au un rotor alimentat cu curent prin intermediul unui cumuta -

tor , la fel ca si in cazul motoarelor cu curent continuu . Insa la ma -

joritatea motoarelor cu curent alternativ , rotorul nu este conectat ,

motorul functionand in acest caz pe baza unui principiu numit induc-

tie . Curentul alternativ care circula prin fluxurile statorului produc

un camp magnetic , ca si cel produs de rotirea unui magnet perma -

nent . Acest camp mobil produce un camp in fluxurile rotorului ,

magnetizandu-l . Astfel , el se roteste , din cauza respingerii polilor

sai de actre campul magnetic care il inconjoara .

Rotorul poate fi prelucrat din bare de cupru sau de aluminiu , co-

nectate la capete la doua inele metalice . Ansamblul rotorului seama-

na cu o cusca , motiv pentru care acestui tip de motor i se mai spune

si motor-cusca de veverita.



Motoare sincrone


La motoarele prin inductie , rotorul se misca mai incet decat

campul magnetic care il inconjoara . La motoarele sincrone , rotorul

se misca in acelasi timp cu campul magnetic care il inconjoara . Un

motor sincron simplu este constituit dintr-unul sau mai multi magneti

permanenti , polii acestora fiind atrasi de polii opusi ai campului magnetic inconjurator , astfel incat se rotesc cu aceeasi viteza . La

unele motoare , rotorul nu este un magnet permanent , ci un electro-

magnet , dar principiul de functionare este acelasi . Un alt tip de mo-

tor sincron foloseste flucturatiile de curent alternativ pentru a pro-

duce un camp magnetic care determina rotirea unei roti zimtate.

Acesta este principiul de functionare a unor ceasuri electrice.

Majoritatea motoarelor electrice genereaza miscare circulara.

Unele au insa spirele stativului liniare ,producand un camp magnetic

liniar , care va atrage materiale conductoare . Acest tip de motor se numeste motor prin inductie liniara si este utilizat pentru a pune in

miscare usi glisante , benzi pentru bandaje la aeroporturi , precum si

la conducerea unor trenuri de mare viteza .


_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Daca am taia un mot.asincron intr-o parte si l-am indrepta obtinem un motor liniar care are acelas principiu de functzionare ca cel rotativ.se numeste motor ASINCRON pt faptul ca exista alunecare intre campul magnetic invartitor si rotorul masini.La mot SINCRONE rotorul este bobinat si alimentat in CC.Alimentarea rotorului se face treptat pana ce turatia ajunge la valoarea sa numit turatzie de sincronism.In acel moment rotorul se declupleaza de le alimentarea deCC si se scurt circuiteaza,mot.. mergand cu rotorul in scurt.Aceste motoare pot fi si generatoare de CA trifazat,cand in loc saalimentam statorul cu energ..electr..il lasam in gol si rotim axul motorului cu o turbina de aburi sau hidraulic si rotorul e permanent alimentat cu CC la bornele statorului vom obtzine tensiune si curent trifazat la valoarea la care a fost bobinat mot..Aceste motoare sunt de puteri mari 300-1000 kw si se folosesc la pompe de debit mare,compresoare industriale etc.Tensiunea de alimentare e de6000v.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Ai explict foarte bine, si clar, si ma-s bucura daca erau useri cu intrebari !

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Vor veni ei ,vorba aia incet si sigur.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
SA SPERAM DOAR FORUMUL N-A INPLINIT MACA O LUNA

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
ESTI SI TU GRABIT.Cu rabdarea treci marea.Eu astept oameni care au probleme si nu le stiu rezolva.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
ASTEPTAM

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Sa vedem cum misca.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
vad ca cam in fiecare zi avem un nou user, dar nu se scrie

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
poate nu e tema  pe care o doreste,dar de ce nu posteaza sa stim ce vrea?

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
pai adu si tu useri eu am adus cam 10 useri

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Ovi eu am dat adresa forumului la multzi ,dar nu ii pot obliga sa posteze ,ca sau inscri sau nu dar sunt convins ca ne viziteaza.Apoi sunt si acea care ne vor cauta la momentul oportun pt ei.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Pacat prietene suntem nevoiti sa cautam urgent cati mai multi useri

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Am dat la multa lume ,sa asteptam.Poate interwesul pt ceva atragator inelectrica ii va face sa posteze.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
SPER DRAGA ZERO

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Eu sunt optimist.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
SI IO

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Vad ca se inscriu dar nu posteaza

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
SI CE SA FAC? TE ASIGUR CA DACA LE ADUCEAM IO SCRIAU

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Oare ce teme de discutie ar fi mai interesasnte?

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
io zic sa continuam noi amandoi pine  ce voi aduce useri dar ai zis ca aduci, unde sant ?

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Mai Ovi Nu pot sa ma duc la om si sa-l oblig sa se inscrie,ei viziteaza forumul si le place dar ca nu se inscriu asta e treaba lor.Uni invoca lipsa de timp,adevarul e ca lucreaza de dimineata pina seara tirziu,sunt clienti  mei.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
uite avem 27 de useri io am adus doar 2

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Majoritatea dintre ei sunt elevi,studenti ce-i care lucra sunt ff putini.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
nu, au inceput sa se scrie mult, vezi pisicutza si altii

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Cum sa fac ?La toate cunnostintele am dat adresa forumului.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
te cred dar nu poti sa fortezi

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
chiar nimeni sa nu fie interesat de motoare sau cum sa le exploateze?

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
nu cred dar hai sa cautam ceva mai  atragator

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
astazi nu prea sunt multi interesati de motoare,daca ew ars il rebobineaza.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
NORMAL CE AI FI VRUT SA CUMPERE ALTUL NOU

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Dar cel poutin sa stie ce trebuie sa faca ca sa-l protejeze si sa-l exploateze in conditii optime.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
cum trebuie draga mester ?

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
catoritza
Membru

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8
am ajuns pe forumul asta din intamplare, cautad pe web ceva informatii despre "mororul liniar asincron bilateral cu rotor scurt"
are cineva idee despre ce este vorba si de unde pot lua documentatie referitoare la acest subiect?


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Catoritza maine o sa scrie zero el cunoaste, dar si io te pot ajuta maine primesti raspuns

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
catoritza da click

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
catoritza
Membru

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8
am citit acolo, Ovidiu, (prin intermediul acelui post am ajuns pe forum)
dar ceea ce scrie este mult prea putin fata de ce am eu nevoie ca sa fac un referat de vreo 3 pagini despre acest subiect.
sunt studenta la electrotehnica si sigur voi mai avea nevoie si pe viitor de ajutor


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Salut catoritza ,si   io sunt electricean dar teoria asta ma omoara, nici carti nu se gaseste,  uite eu incerc sa te ajut cu materiale, am si io o rugaminte ca am uitat deja teoria sa scrii si tu aici despre tehnica te rog . cer scuze ca-ti raspun tarziu sunt racit, imi pare bine ca esti studenta sa scrii fara nici o legatura cu tehnica.
Salutari, si sa te vad
Ovidiu.


_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Motorul liniar cu rotorul in scurt circuit e un motor asincron mono.bifazic sau trifazic deschis.Daca luam un motor circular si-l taiem intr-un loc si il intindem obtinem un motor liniar.Desigur ca si rotorul va deveni o placa care va culisa pe suprafata statorului cu bobine.functionarea lui e identica cu cea a motorului rotativ.Desigur ca la motorul liniar deplasarea se face liniar.Acum la acest motor putem sa stabilim in functie de necesitati care sa fie statorul si care cursorul. Motorul liniar se foloseste la trenurile monorai de mare viteza,in acest caz statorul se afla montat pe tren si sina este ce in scurt.Avantajul este ca nu exista frecare datorita faptului ca intre cele doua parti se afla un camp magnetic ,sau sa-i spunem perna magnetica.Aceste motoare sunt folosite pt actionari liniare .

Modificat de zero (acum 19 ani)


_______________________________________




pus acum 19 ani
   
catoritza
Membru

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8
am gasit subiectul tratat relativ bine intr-o carte si am reusit sa scot vreo cateva pagini. voi pune si aici atunci cand va fi finalizat (cel mai probabil maine dupa amiaza cand ajung acasa). multumesc mult pentru ajutor

_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Te rog foarte mult s-o pui si aici !

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
catoritza
Membru

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8
SPECIFICATIA MOTORULUI LINIAR ASINCRON
BILATERAL CU PRIMAR SCURT

         Motoarele electrice liniare sunt masini electrice in care armatura mobila efectueaza o miscare de translatie, paralel  cu armatura fixa. Aceasta proprietate a motoarelor liniare determina, in principal interesul pentru utilizarea lor in tractiunea electrica, avand in vedere ca scopul tractiunii il constituie deplasarea unui vehicul, care trebuie realizata printr-o miscare de translatie.
         In tractiunea electrica sunt folosite numai motoarele liniare de curent alternativ, sincrone si asincrone.

          PRINCIPIU DE FUNCTIONARE. VARIANTE CONSTRUCTIVE

         Un motor asincron liniar se poate obtine dintr-un motor asincron rotativ prin sectionarea acestuia din urma dupa o generatoare si desfasurarea in plan a celor doua armaturi.- primarul (inductorul) si secundarul (indusul)- una din ele fiind mobila, solidara cu vehiculul, iar cealalta fixa, solidara cu calea.
Prin desfasurarea in plan a coliviei de veverita, infasurarea capata aspectul unei scari conductoare, dispusa in crestaturile miezului magnetic secundar (realizat din tole sau din fier masiv).



Infasurarea inductoare trifazata dispusa in crestaturile miezului magnetic primar, realizat din tole, produce in intrefierul masinii liniare un camp magnetic progresiv ( denumit si alunecator), analog campului magnetic invartitor din masina rotativa, care se deplaseaza in directia Ox fata de un system de refrinta solidar cu primarul. Campul magnetic progresiv induce curenti in infasurarea secundara a masinii liniare si astfel, prin interactiune, se produce o forta electromagnetica care are o componenta longitudinala  Fx dupa directia Ox.

         O simplificare  a armaturii secundare se obtine daca in locul scarii conductoare se foloseste o placa din aluminiu sau din cupru.
         Masina se poate realiza in doua variante: masina liniara unilaterala, sau, prin dublarea constructiei, masina liniara bilaterala, care dezvolta o forta longitudinala sporita.
         In cazul masinii liniare unilaterale, cel mai adesea placa se aseaza peste un miez magnetic (acesta fiind si el  realizat sub forma unei placi de fier). Pentru aplicatiile pe vehicule electrice ale masinii unilaterale, cel mai simplu este ca armaturile sa fie dispuse in plan orizontal.
         In cazul masinii liniare bilaterale, constructia uzuala cu indus-placa conductoare este aceea fara miez magnetic pe indus, existand insa, si variante in care indusul este realizat dintr-o placa de fier, simpla sau aflata intre doua placi de aluminiu (cupru). Pentru aplicatiile pe vehicule electrice ale masinii bilaterale, cel mai simplu este ca armaturile primara si secundara sa fie dispuse in plan vertical. Secundarul capata aspectul unei sine, ceea ce justifica denumitea de sina de reactie data uneori indusului.



         Pentru realizarea permanenta a fortei longitudinale Fx la deplasarea pe directia Ox a unei armaturi fata de cealalta , este necesar ca armatura fixa (solidara cu calea) a masinii sa se extinda pe toata lungimea caii, aceasta extindere ducand la doua categorii de masini liniare:
      a) Masini cu primar scurt, la care primarul, aflat pe vehicul este scurt fata de secundar, aflat pe cale. La masina asincrona secundarul fiind nealimentat se poate considerataa cale pasiva.



b) Masini cu secundar scurt,  la care secundarul aflat pe vehicul, este scurt fata de primar, aflat pe cale. Se obtine astfel o cale activa, vehiculul devenind pasiv.



         Masina cu primarul scurt este avantajoasa din punct de vedere economic, intrucat inductorul, partea cea mai scupa a masinii, este de lungime mica, dar pune probleme tehnice legate de alimentarea sa, deoarece aceasta trebuie sa fie facuta fie de la o sursa de energie aflata pe vehicul (vehicule autonome), fie de la o sursa exterioara (vehicule neautonome) iar captarea curentului in ultimul caz, la viteze mari, de peste 300 km/h, implica dificultati mari.

         Masina cu secundarul scurt este dezavantajoasa economic datorita lungimii mari a inductorului, dar are avantajul tehnic, ca alimentarea lui se poate face direct de la o sursa stationara. Avantajul este important atat la vehiculele de viteze mari cat si la cele la care nu este permis sa se produca scantei, determinate de captarea curentului, in medii explozive, mine etc.
Aceste motoare sunt folosite pentru actionari liniare.


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
catoritza
Membru

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8
am uitat sa precizez
sursa: VEHICULE ELECTRICE NECONVENTIONALE, autor: SORIN BUCURENCIU


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Multumesc draga Catoritza, ai ceva material despre motoare care functioneaza prin frecventa, adica schimbarea vitezei pina si la 50.000 r.p.m

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
Motoasrele actionate in fregventa sunt rar folosite fiind prea putin economice financiar,mai repede motoare de CC comandate cu convertizoare,variatoare de CC.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
Ovidiu
Administrator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 8044
Stiu Zero ai scris deja doar as dori mai detaliat dintr-o carte

_______________________________________
[

pus acum 19 ani
   
zero
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2629
voi cita cand am mai mult timp din ELECTRONICA DE PUTERE.

_______________________________________




pus acum 19 ani
   
extremezone
Master

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 88
   

_______________________________________


Make from 50 and 100 $ online money with (keep premium refferer to earn more cash and bonus pack's)

pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la